دیتابان

دیتابان، آموزش نوین امنیت اطلاعات

دیتابان

دیتابان، آموزش نوین امنیت اطلاعات

  • ۰
  • ۰

هک


خب، این برای طرفداران اپل موضوعی شرم آور است.

 

گرچه سرورهای اپل بر این قضیه اصرار می ورزند که غیرممکن است بتوانید آن ها را هک کنید، اما دانش آموز 16 ساله دبیرستانی ثابت کرد که هیچ چیز غیرممکن نیست.

نوجوانی اهل ملبورن ایترالیا، توانست به سرورهای اپل نفوذ کرده و 90 گیگابایت از فایل های محافظت شده را دانلود کند که شامل کلیدهایی بودند که کاربران از آن ها برای ورود و دسترسی به اکانت هایشان استفاده می کنند.


 

به گزارش هکرنیور، این نوجوان به مقامات گفته است که اپل را هک کرده چون یکی از طرفداران پر و پا قرص این غول دنیای تکنولوژی است و "رویای کار کردن برای این کمپانی" را در سر داشته است.

چه چیزی شرم آور تر از این است؟ این نوجوان که نامش هم گفته نشد چون هنوز از نظر سنی کوچک تلقی می شود، موفق شده است که سرورهای این شرکت را نه یک بار، بلکه بارها و بارها در سال های متمادی هک کند و شرکت اپل هم موفق نشد از به سرقت رفتن اطلاعات کاربرانشان جلوگیری کند.

هنگامی که اپل متوجه این نفوذ شده است، بلافاصله با FBI تماس گرفته، و با کمک گرفتن از پلیس فدرال استرالیا موفق به یافتن این نوجوان شده اند.

پلیس فدرال استرالیا، سال گذشته موفق شد با حمله به محل اقامت این نوجوان، دو لب تاب اپل، یک موبایل و یک هارد دیسک را از او ضبط کند.

شماره سریال دو لب تاب ضبط شده با شماره سریال دستگاه هایی که به سرور دسترسی داشتند همخوانی دارند. همچنین آی پی موبایل او با آی پی ردگیری شده توسط پلیس برابری داشته است.

پس بررسی دستگاه های ضبط شده، موفق شدند یک پوشه با نام "Hacky Hack Hack" را پیدا کنند.

علاوه بر این، مجموعه ای از ابزار و فایل های هک نیز یافت شد، که نشان می داد این پسر بارها و بارها به سرورهای اپل متصل شده است.

به گفته مسئولین، این پسر برای به اشتراک گذاری این موضوع با دوستانش در واتس اپ ارتباط برقرار کرده است.

بنا به درخواست اپل، مسئولین از روش هایی که نوجوان از آن ها برای نفوذ استفاده می کرده است سخنی به میان نیاورده اند، اگرچه که محققان امنیتی اظهار داشتند روش های این نوجوان همچان کار می کنند!

پلیس اف بی آی و پلیس فدرال استرالیا از انتشار هرگونه اطلاعات در این رابطه خودداری کردند.

در بیانیه ای که اپل امروز منتشر کرده است، به تمامی کاربرانش اطمینان خاطر داده است که به هیچ گونه اطلاعاتی آسیب وارد نشده است، هرچند هنوز مشخص نیست که نوجوان استرالیایی چه اطلاعاتی را به سرقت برده است.

این نوجوان قرار است در دادگاه کودکان محاکمه شود، دادگاه محاکمه او را تا 20 سپتامبر، برابر با 29 شهریور به تعویق انداخته است.


  • ۹۷/۰۹/۲۸
  • M2 ..

اپل هک شد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی